A cégünk arculatának egyik alap köve a logó. Ez adja meg az egész megjelenésünk alapirányát. Ha a logó megvan, onnan minden egyéb arculati elemünknek van mire építkeznie. Ehhez igazítjuk a névjegykártyát, a szórólapot, a mappát, levélpapírokat és végsősoron a weboldalunk design-ját is.
A logónk teszi az első benyomást. A fő szerepe, hogy egy olyan egységes megjelenést kölcsönözzön a márkánknak, ami könnyen beazonosítható, és kizárólag a mi márkánkkal kapcsolható össze. Arra hivatott, hogy a nevünket és az arculatunkat egyedivé tegye.
Azonban ne essünk túlzásokba! A logóba nem szabad belesűrítenünk mindent amiről a cégünk szól. A logónak csak egy sugallatnak, egy kulcsnak kell lennie ahhoz, hogy mit képvisel a márkánk.
1. Kezdjük a márkánkkal
Amikor a logó kérdését vitatjuk, elsősorban a márkánkat helyezzük előtérbe. Tegyük fel magunknak a keményebb dió kérdéseket is. Tisztában kell lennünk azzal, hogy kik az ügyfeleink, és milyen szolgáltatást várnak el tőlünk. Nekünk is le kell tisztáznunk, hogy mi mit szeretnénk az ügyfeleinktől. Ne sajnáljuk az időt a kutatásra, járjunk utána a kérdéseinknek, és komolyan gondolkodjunk el a cégünk küldetésén. Házon belül is kérdezősködjünk, de igyekezzünk a releváns kérdéseket feltenni. Ha megkérdezünk 10 embert hogy inkább a kéket vagy a zöldet preferálják-e, nem leszünk előrébb. Azonban ha azt kérdezzük, hogy mi a fontosabb?: ha professzionálisabb képet adunk magunkról (kék), vagy ha jobban lépést tartunk a trendekkel (zöld)?, akkor máris a jó irányba haladunk. Ha elkezdünk logó koncepciókat mutogatni, és kérdezősködni hogy kinek mi tetszik, már vesztettünk kis. Ha végre letisztáztuk, meghatároztuk, hogy pontosan mit is fog képviselni márkának, akkor onnan a logó is sokkal hatékonyabban fogja közvetíteni a kellő üzenetet.
2. Egyszerűsítsünk
Minél több vonalat, alakzatot, színt és betűtípust használunk a logónban, annál nagyobb katyvasz lesz az egész. A logók esetében is igaz, hogy a kevesebb néha több tud lenni. Mint azt már a fentiekben említettem, a logó nem meséli el a teljes sztorinkat, annak csak egy részét. Ennek megfelelően nem is kell mindent belesűríteni. Próbáljuk meg leszűkíteni a logónkat egy betűtípus fajtára. Ha a szlogenünket is belefoglaljuk a logónkba, akkor még belefér a két fajta betűtípus, hogy az üzenetek egyértelműen elkülönüljenek. Válasszunk tömör színeket a gradiensek helyett. A gradiens színes sosem lesznek nyomtatásban annyira szépek.
3. Ne félj nagyobbnak mutatkozni
Ne foglalkozzunk a cégünk mértével, igenis megérdemlünk egy igazán ütős, versenyképes logót. Ne filózzunk azon, hogy vajon a többi versenytársunk mit választana. Van az a mondás, hogy: ne aszerint a munka szerint öltözködj, amid jelenleg van, hanem aszerint amelyiket meg akarod szerezni. A logónk esetében is merjünk olyat választani ami a jövőbeli sikerességünkhöz is tökéletesen passzolni fog.
4. Készüljünk fel, hogy biztos lesz olyan, aki utálni fogja
Lássuk be, tuti akad majd olyan, aki nem lesz megelégedve a döntéseiddel. Minden komolyabb arculati változás mellé kell egy kampány is, ahol amellett hogy bevezetitek az új arculati elemet, jelen esetben a logót, meg is magyarázzátok, hogy miért az lett az új koncepció. Tegyünk róla, hogy mindenki hangot adhasson a véleményének. Ne essünk abba a hibába, hogy rábízzuk 5 emberre a színválasztást, akik aztán az őrületbe fogják a döntéseikkel kergetni a maradék 19-et, mert nem közös döntés született.