Sok kihívással kell szembe néznünk az online történő bizalomépítés alatt. Limitált időnk van, hogy meggyőzzük a látogatókat, hogy mi és a mi szolgáltatásaink tényleg olyanok, amilyennek leírjuk őket. Ez a pár felsorolt apróság hosszútávon meghálálja magát, és bizalmat fog kelteni a weboldalunk látogatóiban.
4. Egy jól összerakott „Kik vagyunk?” oldal
Talán feleslegesnek tűnik ezt kiemelni, de az első benyomás mindennél fontosabb. Sok látogatónkat az fogja meggyőzni, hogy hogyan mutatjuk be magunkat. Egy jól megírt szöveg, egy kicsit személyesebb hangvételű írás az egyszeri látogatót rendszeres visszatérő vendéggé konvertálhat. A legtöbb ember nem szeret úgy vásárolni, üzletet kötni ha nem tud semmit a másik félről, nem tud hozzá valamilyen értékrendszert társítani. Amikor létrehozzuk a bemutatkozó oldalunkat, és azt jól csináljuk, azzal lényegében életre keltjük a vállalkozásunkat. Azzal, hogy személyesebbé tesszük az oldalunkat, sokkal megközelíthetőbbé válunk az ügyfeleink számára, ezáltal sokkal nyitottabbak lesznek a vásárlás gondolatára. Ha egy egész csapatod van, mutass be mindenkit egy-egy fotón, és tüntesd fel, hogy kinek milyen hatásköre van (minket az alábbi linken tudtok megnézni: https://www.vadondesign.hu/kik-vagyunk/). Ez a jövendőbeli ügyfeleknek ad egy konkrét képet, hogy kikkel is dolgoznának együtt.
5. Mutassuk meg magunkat
Mindenki jobban szeret egy tényleges személlyel üzletelni, mint egy arctalan valamivel. Sokkal inkább megbíznak bennünk az emberek, ha vállaljuk magunkat, megmutatjuk magunkat, hogy igen ezek vagyunk mi, mi állunk a munkák mögött, velünk fogtok együtt dolgozni. A fényképek kettős célt szolgálnak. Egyrészről ha látják az arcunkat, úgy felismerhetőek leszünk, a képek kommunikálják egy szinten a személyiségünket is, valamint növeli a vásárlók bizalmát is felénk. Nehéz úgy kiépíteni egy bizalmi viszonyt, ha az ügyfelek nem tudnak arcot társítani a partnerükhöz. Ha rendesen felöltözve, egy profibb képet felteszünk, azzal azt üzenjük, hogy kiállunk az oldalunk mellett, annak értékeivel és üzenetével egyetértünk. Nem csak látogató csalogatóbb lesz az oldalunk, de az emberek jobban emlékeznek azokra a dolgokra, amihez valamilyen vizuális inger is kapcsolódik, ebben az esetben ránk.
6. Vélemények
Ez a leghatékonyabb módja a bizalomépítésnek. Ha fel tudunk sorakoztatni számos elégedett ügyfelet, akik nyilatkoznak a szolgáltatásunk magas minőségéről, akkor nyert ügyünk van. Megint csak egy személyesebb elemmel bővítettük az oldalunkat, és rajtunk kívül valaki mástól is hallhatják a látogatóink, hogy amit kínálunk az tényleg minőségi szolgáltatás, és több száz elégedett ügyfelünk van aki ezt igazolja is. Az emberek szeretnek valaminek a részesei lenni. Ha a potenciális ügyfeleink látják, hogy az ő problémáikhoz hasonlóakat már másoknak megoldottunk, ők is akarni fogják ugyanazt a segítséget. Ha csak egyetlen egy ember nyilatkozatával is azonosulni tudnak, megszületik a fejükben a döntés, hogy hát pontosan neki is ez volt a problémája mint nekem, és nézd mennyi minden jót mond erről a cégről, hogy milyen gyorsan és milyen minőségi munkával segítettek neki. Innen már csak egy ugrás lesz, hogy igénybe vegyék szolgáltatásainkat. Ki ne akarna mondjuk egy gyorsabb és modernebb weboldalt?
7. Hasznos információk, aktív online jelenlét fontossága
Ha az oldalunk alap tájékoztató információi mellett közzéteszünk még valami plusz, a látogatóink számára hasznos információt, segédanyagokat, azonnal bizalmat keltünk az oldalon nézelődőkben. A legtöbb ember valamilyen információ után kutakodik a neten, ha rászánjuk az időt, hogy értékes, segítőkész tippeket adjunk ingyen a látogatóinknak, az nyitottabbá teszi őket minden egyébre, amit mi ajánlani tudunk. Ez nem egy sprint, hosszútávon kell gondolkoznunk. Ha folyamatosan szolgáltatjuk a segítőkész információkat, akkor előbb utóbb kiépítünk magunknak egy erős visszatérő ügyfélkört.