Összegyűjtöttük nektek azokat a praktikákat, amik segítségével a weboldalatok elnyerheti a látogatók bizalmát.
Az internet időnként elég aggasztó egy hely tud lenni. Mindegy ha csak éppen keresgélsz a neten, vagy azért nézel fel, hogy vásárolj valamit online, a legtöbb ember ködösít azzal kapcsolatban, hogy mit is csinál az interneten. A bankkártya csalások és személyazonosság lopások mellett elég kemény meló elnyerni az emberek bizalmát a weben.
Természetesen nem azt állítom, hogy teljességgel lehetetlen. Pár vizuális kisegítő elem használatával bizalomkeltőbb képet festhetünk az oldalunkról, és emellett még a konverziónkat is növelni tudjuk azokkal.
1. Matricák
Ha szolgáltatásunk magába foglal valamilyen garanciát, például a munkák minősége tekintetében, használhatunk ennek feltűntetésére valamilyen kis emblémát. Egy másik verzió, ha például olyan ajánlatunk van, ami 1 évig érvényes. Ezt ki tudjuk úgy emelni az oldalunkon, ha az ezzel kapcsolatos információkat valamilyen ezüst vagy arany színű matricára írjuk. A legnagyobb sikereket ezzel a technikával úgy érhetjük el, ha az értékesítési oldalunkon tüntetjük fel a jelzéseket, a Vásároljon most! szövegünk mellett. Ez segít a vásárlóinkat meggyőzni a termékeink és szolgáltatásaink minőségéről. A legjobb színválasztás az arany, mert valamilyen közvetített értékkel, a legjobb minőséggel áll asszociációban a szín az emberek fejében. Tanácsos elkerülni az olyan színeket mint a piros, mert az általában valamilyen veszélyre hívja fel a figyelmünket. Bármilyen színt is használunk végül, figyeljünk oda, hogy kitűnjön az oldalunk alapszíneiből, ne olvadjon bele a környezetébe.
2. Ügyfeleink logói
Semmi nem épít jobban bizalmat, mint az előzetes munkáink, referenciáink feltűntetése. Ha rendelkezel egy igazolható megrendelési múlttal, akkor sokkal nagyobb az esélye, hogy új ügyfelek is meg fognak keresni. Ha kirakjuk az elégedett ügyfeleink vállalkozásának logóit, az lényegében többet ér ezer szónál is. Remek módja a bizalomépítésnek, hisz azt bizonyítja, hogy rendelkezünk tapasztalattal. Egy másik nézőpontból, azért jelent ez előnyt, mert ha kezdő cégek végig nézik a referenciánkat és látják, hogy más, sikeresnek elismert cégnek is segítettünk, ők is akarni fogják azt a sikert, azaz minket. Egy aranyszabály, amit sok cégtulajdonos követ, hogy megnézik mit és hogyan csinálnak a sikeres vállalkozások, és azt lemásolják.
3. Fizetési lehetőségek logói
Az emberek, többek között én is, rettegnek attól, hogy kártyacsalás vagy adatlopás áldozatai lesznek. Ha bármit is árusítunk az oldalunkon, tüntessük fel például annak a banknak, vagy fizetési módszernek (PayPal) a logóját, amelyiken keresztül a vásárlók fizetni tudnak. Sokkal nyugodtabb szívvel fognak rendelni az oldalunkról ebben az esetben. Ez az apróság is erősíti a vásárlók bizalmát.
A következő posztunkban folytatjuk a további 4 trükkel, ami még a segítségetekre lehet.