Színek kiválasztása a weboldalon. Mit, mivel érdemes használni?

Már mindenki találkozott olyan weboldallal, amelyről nevetve kattintott tovább. Sokszor olyan színkavalkád fogad bennünket, mintha valaki szándékosan akart volna kiszúrni a retinánkkal. Talán a cél a figyelem felkeltése volt, vagy valami szokatlan megalkotása, még az ellenkező hatást érték el vele. Ezt már csak a 90-es évek mozgó gif képecskéivel, animációs kurzorral és valami idegesítő háttérzenével lehet „felülmúlni”.

A színek tehát rendkívül fontosak egy modern weboldal megalkotásakor. Ma már nem csak arra kell törekednünk, hogy egyaránt optimalizálva legyen weboldalunk okostelefonra, táblagépre, laptopra és asztali számítógépre, hanem arra is, hogy logikusan felépített, könnyen áttekinthető és letisztult felületű legyen. Ezt pedig a színek tökéletes összhangjával érhető el elsősorban, illetve az egyes elemek megfelelő helyre való integrálásával.

Ha tehát saját weboldalt tervezünk, az egyes blokkok mellett a színekkel is játszadozhatunk úgy, hogy az összhangban legyen a cégünk szellemiségével, a termékeinkkel és harmonikusan illeszkedjen a weboldal dizájnhoz. Legjobb eredményt, akkor érünk el, ha a weboldal készítés nem is olyan egyszerű feladatát, szakemberre bízzuk. Bátran ajánlom a Creative Site csapatát.


Egy szín meghatározhat szolgáltatást, termékskálát vagy az egész céget is!

Noha sokan nem is sejtik, hogy egy-egy színben mennyi lehetőség rejlik. Pedig elég csak abba belegondolnunk, hogy a magenta rózsaszínről mindenkinek egy telefontársaság, a narancssárgáról egy politikai párt és a zöldről pedig valószínűleg hazánk egyik legnagyobb bankja jut mindenkinek az eszébe. Pedig egyetlen egy márkanevet sem említettünk meg. Ugyanígy bárki képes saját márkát építeni, amely köré saját céges logó, saját dallam vagy akár egy konkrét szín (vagy színkombináció) is tartozhat.

Nem hiába fektetnek olyan sokan nagy hangsúlyt a logó tervezés fontos szakaszára, hiszen a céges arculatnak egy meghatározó elemét képzi. Ez pedig behatárolja az online és offline kampányok színpalettáját és a weboldalunk, valamint a webáruházunk színeit is. A színek megfelelő alkalmazásával kiemelhetünk vagy éppen elrejthetünk dolgokat. Gondoljunk csak az akciós feliratokra vagy éppen az apró betűs részekre egy egy plakáton.

A színek pozitív hatása a weboldalakon

Minden színnek megvan a saját maga üzenete, még ha ezt eddig nem is tudtuk. Így például a zöld a sikert, a gyógyulást és a természet közelségét jelenti, a sárga az optimizmust és a fiatalságot. Ugyanígy a fekete az eleganciát és a minőséget, még a piros a szenvedélyt és az erőt. A bíborral sokan a luxust azonosítják, akárcsak az arannyal. A narancssárga és a sárga színek viszont vidámságot és melegséget sugároznak magukból. A kék stabilitás és nyugodtság, a fehér pedig tisztaság és professzionizmus benyomását kelti a látogatókban.

A színekkel való játék tehát igen is kifizetődő, hiszen a legnagyobb márkák is alkalmazzák mind az offline, mind pedig az online világban. A weboldalak színét ezért gondosan meg kell tervezni és összhangba hozni a nyomtatott anyagokkal és a fizikai üzlet, valamint a webáruház arculatával is. Bízzuk profi webes szakemberre cégünk megjelenését és hosszú távon bőségesen megtérül a rá fordított idő és pénz.

Tetszett a cikk? Oszd meg bátran!

AJÁNLATKÉRÉS

Amennyiben kreatív, profi és egyedi tervezőt keresel jó helyen jársz.

Miben tudok neked segíteni? Csomagolástervezés, arculat/logó tervezés és teljeskörű grafikai tervezés.
Keressen bizalommal!

LEGUTÓBBI BLOG BEJEGYZÉSEIM
KÉSZEN ÁLLSZ A KÖZÖS MUNKÁRA?

Amennyiben ötleted, projected lenne számomra, lépj velem kapcsolatba és mondj el többet:

info@vadondesign.hu
+36 20 264 55 37
KÉSZEN ÁLLSZ A KÖZÖS MUNKÁRA?

Amennyiben ötleted, projected lenne számomra, lépj velem kapcsolatba és mondj el többet:

info@vadondesign.hu
+36 20 264 55 37