Manapság a logók tervezését a legtöbben alul értékelik. Nem értik az emberek, hogy mennyire fontos egy jó logó, hogy mennyire értékes az a vállaltuk számára.
Először is tisztázzuk, hogy pontosan mi is a logó. A logó megjelenésének célja az azonnali felismerhetőség. E mellett arra hivatott, hogy bizalmat generáljon, csodálatot váltson ki, hűséget váltson ki az ügyfelekből, és kitűnjön a versenytársak logói közül. A logó képviseli a vállalatunk értékeit, a közvetíteni kívánt üzenetet, az első dolog amivel az ügyfeleink találkoznak, úgyhogy ez kelti az első benyomást is.
Amikor ennyi mindent képvisel a logó, nem is értem azokat a cégeket ahol nincs egyáltalán logó, vagy ha van, azon látszik, hogy valami olcsó összekattintgatott tákolmány.
Jöjjön néhány megoldás, amit kerüljük el ha esztétikus és kifejező logót szeretnénk.
Logótervező versenyek
Talán a legrosszabb módja annak, hogy gyorsan és olcsón legyen logónk, az ha versenyre bocsájtjuk annak megtervezését. Ilyenkor lényegében írunk egy rövid összefoglalót (brief) amiben nagyvonalakban elmondjuk, hogy mit szeretnénk látni. Az próbálkozhat a logótervvel, aki csak szeretne, és elküldik nekik az általuk tervezett koncepciókat. Bár maga az elképzelés istenien hangzik, hiszen kapunk egy csomó tervet, azonban a szomorú valóság az, hogy a mennyiség valóban meglesz, de a minőség messze elmarad az elfogadhatótól. Pénzkidobás és energiapazarlás lesz a végeredmény. És ha kivételesen pechesek vagyunk, akkor lehet hogy a cégünk hírneve is csorbul a rossz logó miatt.
A „túl jó, hogy igaz legyen” ajánlatok
Általában érezzük, mi azt belül, hogy valószínűleg be fogunk fürödni ezzel a kecsegtető ajánlattal de hát ki tudna ellenállni egy kedvezménynek. Azért valahogy próbáluk meg…pláne a ha a cégünk jövőjéről van szó. Amikor olyat látunk, hogy 2 napon belül 5 logótervvel állnak nekünk elő, akkor gondoljunk bele, hogy mégis mennyi ötlet és erőfeszítés van mögötte? Elárulom, nem túl sok. Egy professzionális logót elkészíteni van hogy hetekbe, extrém esetekben hónapokba kerül hogy tökélyig tervezzék. Ez jusson mindig eszünkbe.
Stock fotók
Egyszerű kiútnak tűnik az egész mizériából a stock fotók, ikonok használata, hiszen ottvan a kész ötlet, épp ahogy elképzelted. Természetesen csak hogy ne legyen egyszerű az élet, attól mindenkit óvva intenénk. Sokan nem tudják, de a stock fotókat több ezer ember tölti le, így aztán ugrott is az egyediségünk. Biztosak lehetünk benne, hogy abban nem lesz semmi megkülönböztető. Ha ezt az utat választjuk, bárki hozzáférhet a cégünk design elemeihez, és saját célokra is felhasználhatja, amivel a mi üzletünket rombolhatja. Ezért fontos az egyedi levédetett logó.
Sufni tuning logó
Azaz amikor úgy vagyunk a helyzettel, hogy „ó hát ezt ki nem tudja összeszerkeszteni”, és nekiülünk youtube videókból összevakarni egy kis Illustrator tudást, és összeeszkábálunk valamit, amit a logónknak fogunk hívni. Ezzel is hasonló problémák lesznek mint a stock fotós megoldással. Nem lesz minőségi, és többet árt, mint amennyi haszna van. Amint azt már korábban is említettem, ez lesz rólunk az első benyomás, amin keresztül kommunikáljuk az ügyfelek felé az értékeinket.
Ingyenes logó szerkesztő programok
Több száz ilyen programot találunk a neten. A fő koncepció, hogy a neked tetsző elemeket összeválogathatod és összerakhatod egy logóvá. Szintén azok a problémák mutatkoznak itt is mint a többi egyéni megoldásnál. Több ezer másik ember választhatja ugyanazokat az elemeket amit mi, szóval az egyediségről megint csak ennyit. De emellett az ilyen fajta logóknak nincs rendes átgondolt háttere, semmi üzenete, semmi, ami miatt az ügyfelünk felfigyelne, vagy emlékezne a logónkra.
Visszajelzés nélkül elfogadott tervek
Mielőtt jóváhagyunk, vagy alkalmazunk egy tervet, mindig, hangsúlyozom mindig kérjük a kollégáink, az anyukánk, a részvényeseink, egyszóval rajtunk kívül valaki másnak a véleményét. A visszajelzés kérése egy sarkalatos pontja az egész tervezési folyamatnak. Egy előkör, ahol tesztelhetjük, hogy kell-e még változtatnunk valamit a logónkon ahhoz, hogy sikeres legyen.