A színek hatással vannak ránk…segítünk megérteni a szinek üzenetét, jelentését és mintát is mutatunk rájuk.
…ezért cégünk logójának tervezésnél fontos már az elején eldönteni, hogy milyen színeket használjunk a jövőben. Minden színt máshogy értelmeznek az emberek, és más érzéseket váltanak ki belőlünk. Ezért fontos a tervezés előtt eldöntenünk és kiválasztanunk, milyen alapszíneket szeretnénk a logónknál használni.
Tehát az alábbi kérdést kell feltennünk magunknak:
Mit szeretnék a logóval üzenni?
Pszichológusok több éves vizsgálatai megállapították, hogy hogyan hatnak a színek az emberekre, és erős összefüggést találtak a színek és bizonyos érzelmi reakciók között. Tehát igenis fontos, hogyan látják majd a céged imidzsét.
Például a McDonalds, KFC, Pizza Hut és más nagyobb éttermek azért választják a piros színt, mert az emberekben éhséget, vágyakozást keltenek.
A fekete, fehér és az arany színeket gyakran a luxus márkák használják,( Prada, Chanell) amivel a brandeknek a kifinomultságát kívánják érzékeltetni.
Készítettünk egy grafikont, amiben nagyobb márkák logóit szegmentáltuk a színek jelentései szerint, és hogy mit sugall a márka magáról.
Ha logót terveztetnél, legyen ez az útmutatód ahhoz, hogy hogyan válaszd ki az arculathoz illő alapszíneket!
Írj le 4 érzést, amit szeretnél elérni, ha valaki ránéz a logódra! Utána nézd meg az útmutatóban, mely színekhez köthető leginkább az az érzés.
Ne feledd, hogy ez csak egy szempont a logószínek kiválasztásának folyamatában, a többi a grafikus dolga! 🙂