1. Legyünk autentikusak
Ha hűek maradunk a cégünk hivatásához, akkor egy olyan egyedi arculatot tudunk felépíteni, ami fenntartható és sikeres lesz. Az arculat kiépítésének csak úgy szabad nekiállni, ha tudjuk hogy milyen üzenetet szeretnénk közvetíteni magunkról, ha tudjuk hogy hogyan akarnak minket a potenciális ügyfelek látni. Ha megértjük a célközönségünket, hozzátesszük a mi céljainkat, és felmérjük a konkurenciáinkat akkor egy nagyon hatékony és autentikus arculatot tudunk létrehozni.
2. Legyünk koherensek arculattervezésnél
Mindegy hogy a vásárló megnéz egy terméket, vagy egy értékesítővel beszél, vagy épp online rendel tőlünk, az élménynek ismerősnek kell lennie. Az arculatnak minden létező minket megatározó apróságon végig kell vonulnia, egy egységes frontot kell alkotnia. Ha egy jól átgondolt, összeszedett képet mutatunk magunkról, akkor az bizalmat és hűséget generál a vásárlóink körében.
3. Legyünk mások
Szegmentáljuk el magunkat a versenytársaktól. Lépten nyomon találkozunk óriás plakátokkal, reklámokkal, busz matricákkal, szórólapokkal. Mindenki azon van, hogy minél több vásárlót nyerjen meg magának. Miért is kéne hogy épp a mi szolgáltatásunkat válasszák? Miközben az értékeinket továbbra is helyesen kell lekommunikálnunk, ki kell emelnünk a megkülönböztető tulajdonságinkat, egyszerűen, érthetően, hogy könnyen be tudjanak minket azonosítani azok alapján.
4. Legyünk időtállóak
Egy jó arculatnak ki kell állnia az idő megpróbáltatásait. Nem csak a megtervezéstől számított 1 éven keresztül kell aktuálisnak, és kreatívnak lennie. A jó arculat éveken át releváns és figyelemfelkeltő. Nem kell évente cserélgetni, így megbízhatóságot sugároz és beleivódik a vásárlók emlékezetébe. Röviden emlékezetes és ismerős is egyben.