A csomagolás design-ja az első kapcsolódási pont a vásárlóink és a termékünk között, ezért nem árt ha elég ütős képet mutatunk magunkról. Ehhez persze gondos tervezés, utánajárás, és jó grafika szükséges.
Jöjjön néhány tipp, hogy mik az abszolút szükséges pontok a sikeres csomagolás desinghoz.
1. Jó brief
Gondolom nem újdonság, ha azt mondom hogy egy jó brief nélkül elég nehéz hozzákezdeni bármi féle tervezésnek. Tartalmazza a célcsoportot, a termék tulajdonságait, hogy miben különbözik a versenytársaitól, mi teszi különlegesség, hogy milyen forma- és színvilágra gondol az ügyfél. Ez természetesen menet közben bővül, esetleg egyes helyeken az igényeknek és az épp aktuális trendnek megfelelően módosul. De ezek nélkül az információk nélkül csak a sötétben tapogatózunk.
2. Kerüljük a hasonlóságot
Egészen pontosan azt, hogy két versenytárs csomagolása ugyanazon termékcsaládban ne legyen túlzottan egyforma. A célunk az egyediség. Na már most ha túlzottan hasonlít a design-unk egy már létező termék csomagolásáéhoz észre se fogják venni a vevők, hogy egy új márka került a piacra. HA van egy egyedi figyelemfelkeltő designunk ami eltér a megszokottól, odavonzza a vásáról tekintetét, semmi értelme a már sikeres márkák design-ját koppintani. Az új mindig jobban vonzza az embereket mint a szokásos egy kaptafa dolgok.
3. Legyünk proaktívak
A jó csomagolások közül is az fog kiemelkedni aminek tervezése során a grafikus egy lépéssel tovább gondolta a feladatot, és nem csak a mostra, de a jövőbeli trendbeli változásokra is gondolt. Szakemberekként támasszuk alá az ügyfélnek, hogy miért éri meg kockázatot vállalni. Többek között már csak azért is, mert egy jó csomagolásnak vásárlásösztönző hatása van. Az nemmegoldás, hogy a konkurensek következő lépést várjuk. Legyünk mi a trendteremtők, legyünk innovatívak!
4. Vonjuk be a gyártót
Minél hamarabb annál jobb. Mivel a tervezés után a nyomda kezében van a csomagolás sorsa, nem árt, ha a grafikusokkal együtt dolgoznak. Egyszerűbb a gyártás és a tervezés is egy kész stancra, könnyebb a munkamenet ha előre tudjuk hogy lesz e valamilyen különleges technológiai akadály, amire a design során figyelnünk kell. Ha megvan a jó grafikus, és a megbízható nyomda kössük össze őket, dolgozzanak együtt a projekt elejétől kezdve.