Lehet a grafikusoknak maradniuk kéne csak a tervezésnél?

A jó munka további jó munkát szül

Persze szép és jó, hogy vezessünk blogot, de higgyétek el nekem, az nem egy fél órás délutáni program. Ha jól csinálod, akkor a blogvezetés lehet a fő állásod is. Vagy nézzük az előadói szerepet. Nagyon szuper ötlet, és ha csak nem beszélsz totális baromságokról, akkor igenis tudsz vele nevet szerezni magadnak, de hát ugyebár ha előadsz, akkor nem tervezel, hanem rohangálsz rendezvényről rendezvényre. Minden egyes kis plusz projekt amit magunkra vállalunk időt vesz el a kreatív folyamatoktól. Bármilyen hasznos is minden kitérő, ott a hátulütője, hogy időbe kerül. A tervezés egy külön mesterség, amihez a kulcs a minél több gyakorlás. Ha háttérbe szorul a tervezés, egy idő után berozsdásodsz. Ha túl sok idő fordítasz arra hogy majd felismerjenek, egy idő után fel fognak ismerni, csak nem fogsz tudni mit felmutatni.

Az ügyfelek biztosra akarnak menni, hogy minőségi munkát végző, díjnyertes grafikusokkal dolgozzanak

Tapasztalataink szerint a jó ügyfelek, az előző elégedett ügyfeleink ajánlásból jönnek. Voltunk olyan szerencsések, hogy az elmúlt évek alatt együtt dolgoztunk egy jó pár remek ügyféllel, akik aztán szívesen ajánlottak minket az ismerőseiknek. Ha tisztességes, jó munkát végzünk az ügyfelünknél, akkor a környezetükben levők igenis utána fognak kérdezni, hogy kivel dolgoztak együtt, el fogják kérni a névjegykártyánkat és fel fognak minket hívni. Nem csak hogy lett egy új ügyfelünk, de szinte 0 konkurenciával kellet szembe néznünk. Azonban felmerül a kérdés, hogy mégis hány ügyfél kvalifikált arra, hogy meghatározza hogy ki a jó és ki a rossz designer? A legtöbb ügyfél arra megy rá, hogy ha nyertél valamilyen versenyt, akkor rossz tuti nem lehetsz. Ugyanez igaz akkor is ha neved ott virít néhány nevesebb esemény mellett.

Végsősoron mégis az a kérdés hogy melyik éri meg az időbefektetést: ha próbálunk minél több területet lefedni egymagunk, és jelen lenni különböző platformokon, ami a design rovására megy, vagy pedig minden időnket a tervezésnek szentelni, és hagyni hogy a munkánk beszéljen értünk. Tehát lehet hogy a grafikusoknak tényleg csak a tervezésnél kéne maradniuk?

A legtöbb grafikus aki ezt olvassa valószínű maga is vezet blogot, vagy menedzseli a Facebook oldalát, vagy konferenciákon vesz részt, prezentál az ügyfél felé, épp egy skicc fölött üldögél, koordinálja az alkalmazottait, intézi a cége ügyeit. Lényeg a lényeg valószínű hogy a szenvedélye mellett legalább 3 olyan dolgot csinál, ami a tervezéstől elveszi az idejét.

Nagyon sokszor halljuk azt a felhívást, hogy „tegyük oda magunkat, had ismerjék meg a piacon a nevünket” , mindezt annak érdekében hogy igazán sikeresek lehessünk. Ennek eszközeiként ajánlják, hogy vezessünk blogot bármilyen grafikai témáról, legyünk vendégelőadók eseményeken, hozzuk létre a saját projektjeinket.

Tetszett a cikk? Oszd meg bátran!

AJÁNLATKÉRÉS

Amennyiben kreatív, profi és egyedi tervezőt keresel jó helyen jársz.

Miben tudok neked segíteni? Csomagolástervezés, arculat/logó tervezés és teljeskörű grafikai tervezés.
Keressen bizalommal!

LEGUTÓBBI BLOG BEJEGYZÉSEIM
KÉSZEN ÁLLSZ A KÖZÖS MUNKÁRA?

Amennyiben ötleted, projected lenne számomra, lépj velem kapcsolatba és mondj el többet:

info@vadondesign.hu
+36 20 264 55 37
KÉSZEN ÁLLSZ A KÖZÖS MUNKÁRA?

Amennyiben ötleted, projected lenne számomra, lépj velem kapcsolatba és mondj el többet:

info@vadondesign.hu
+36 20 264 55 37